ΑΙΣΧΟΣ: Τέλος τα Λεωφορεία προς την Βόρειο Ήπειρο-Πολύωρη ταλαιπωρία Βορειοηπειρωτών στην Κακαβιά


Το μπλοκ %name διαγράφηκε.Το μπλοκ %name διαγράφηκε.Σύντομη περιγραφή του μπλοκ σας. Χρησιμοποιείται στη <a href="%overview">σελίδα επισκόπησης των μπλοκ</a>.Σύντομη περιγραφή του μπλοκ σας. Χρησιμοποιείται στη σελίδα επισκόπησης των μπλοκ.
ΑΙΣΧΟΣ: Τέλος τα Λεωφορεία προς την Βόρειο Ήπειρο-Πολύωρη ταλαιπωρία Βορειοηπειρωτών στην Κακαβιά
ΑΙΣΧΟΣ: Τέλος τα Λεωφορεία προς την Βόρειο Ήπειρο-Πολύωρη ταλαιπωρία Βορειοηπειρωτών στην Κακαβιά
ΑΙΣΧΟΣ: Τέλος τα Λεωφορεία προς την Βόρειο Ήπειρο-Πολύωρη ταλαιπωρία Βορειοηπειρωτών στην Κακαβιά

Τριτοκοσμικές συνθήκες βιώνουν στο τελωνείο της Κακαβιάς εδώ και 3 ημέρες, όσοι βορειοηπειρώτες αποφάσισαν να επισκεφτούν τα χωρία τους. Στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στο άλλον σε ουρές αναμονής, με μωρά στις αγκαλιές και ανήμποροι ηλικιωμένοι αποβιβάζονται απ τους υπάλληλους του τελωνείου και περνούν από ιερά εξέταση για το που επιβιβάστηκαν και ποιος είναι ο προορισμός τους. Οδηγοί λεωφορείων οδηγούνται στο αυτόφωρο, κατασχέσεις λεωφορείων, εντάσεις και λιποθυμίες είναι οι εικόνες που εκτυλίσσονται στο Μεθοριακό Σταθμό. Ταυτόχρονα συλλέγονται στοιχεία για δικογραφίες εις βάρος των εταιρειών λεωφορείων.

Όλα ξεκίνησαν από μηνύσεις που υπέβαλλε το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Έτσι η Αστυνομία προέβη σε εξονυχιστικούς ελέγχους στην Κακαβιά για την νομιμότητα της κυκλοφορίας των λεωφορείων που εκτελούν διεθνείς γραμμές.

Φαίνεται πως το Υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 185 του ν. 4070/2012 που αφορούν στις τακτικές διεθνείς λεωφορειακές γραμμές μεταξύ Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. Με βάση τις διατάξεις αυτές οι λεωφορειακές γραμμές μπορούν να συνδέουν μόνο την πρωτεύουσα των χωρών εκτός Ε.Ε. με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή στην περίπτωση των βορειοηπειρωτών οι μόνες νόμιμες διαδρομές θεωρούνται Αθήνα-Τίρανα και Θεσσαλονίκη-Τίρανα. Αν υποθέσουμε πως ένας βορειοηπειρώτης θέλει να επισκεφτεί το χωριό του στους Αγ. Σαράντα, με βάση τον παραπάνω νόμο, θα πρέπει πρώτα να μεταβεί στα Τίρανα και από εκεί να πάρει την εσωτερική γραμμή για να πάει στο χωρίο του. Αυτό σε ώρες μεταφράζεται: 16 ώρες Αθήνα - Τίρανα και άλλες 6 ώρες να επιστρέψει στους Αγ. Σαράντα συν κάνα δίωρο να μεταφερθεί στο χωριό του, σύνολο περίπου ένα 24ώρο.

Επίσης με την υπογραφή ενός πρωτοκόλλου της μικτής επιτροπής οδικών μεταφορών Ελλάδος – Αλβανίας, η Αθήνα μπορεί να συνδέεται με τα Τίρανα μόνο με μια ελληνική λεωφορειακή γραμμή η οποία δίδεται στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων και μια αντίστοιχη αλβανική. Σε αυτήν την περίπτωση τα μεταφορικά έξοδα από 25 ευρώ που είναι αυτήν τη στιγμή θα αυξηθούν σε περίπου 100.Φανταστείτε έναν υπερήλικα βορειοηπειρώτη του οποίου έχει διακοπεί η σύνταξη του ΟΓΑ, και μετά βίας αν παίρνει 60.000 Λεκ (περίπου 55 ευρώ) Αλβανική σύνταξη, να θέλει να μεταβεί στην Αθήνα. Με τα παραπάνω δεδομένα μπορεί να διανύσει μόνο την μισή απόσταση.

Τα ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προστατεύουν με αυτόν τον τρόπο τα οικονομικά συμφέροντα των Ελλήνων, όπως υποστηρίζουν. Καλό όμως είναι να συλλογιστούν οι αρμόδιοι, πως Έλληνες υπάρχουν και στην ΑΠΕΚΕΙ πλευρά της Ηπείρου και πως η απόφαση αυτή καταδικάζει πρώτα απ όλα τους βορειοηπειρώτες. Θα πρέπει επίσης να γίνει αντιληπτό, πως τα χωριά και οι πόλεις της Βορείου Ηπείρου είναι συνέχεια του ελληνικού εθνικού κορμού και συνέχεια του ελληνικού οικονομικού χώρου. Συνεπώς, η κάθε απόφαση που λαμβάνεται θα πρέπει να γίνεται με βάση και τα συμφέροντα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου. Αυτό φυσικά στην περίπτωση που υπάρχει πραγματικό και ουσιαστικό ενδιαφέρον για όλους τους Έλληνες και όχι μόνο γι αυτούς εντός της Ελληνικής Επικράτειας.

 

 

07-03-2014

Νεολαία Βορειοηπειρωτών