Προσοχή, γιατί χανόμαστε..... (Έθιμα )
Προσοχή, γιατί χανόμαστε..... (Έθιμα )
από NIKOD » 20:43 pm 25 01 2007
- NIKOD
- Δημοσιεύσεις: 3
- Εγγραφή: 13:41 pm 11 01 2007
από ΧΑΝΤΑΚΑΣ » 00:05 am 03 02 2007
Νομίζω ότι είναι πολύ ατυχής ο όρος "απο-αλβανικοποιησης" του NIKOD. Τι σημαίνει αυτό δεν καταλαβαίνω. Τώρα αν μερικοί δηλωνουν νοτιοηπειρώτες και όχι βόρειοηπειρώτες μικρό το κακό - έτσι ή αλλιώς όλοι Ηπειρώτες είμαστε. Πάνω από όλα όμως είμαστε Έλληνες και τα έθιμά μας και η γλώσσα μας και όλα το αποδεικνύουν.
Ας είμαστε περισσότερο προσεκτικοί με τις λέξεις γιατί τα γραπτά μένουν και κυρίως να γνωρίζουμε ότι μας διαβάζουν δικοί μας και ελλαδίτες και κύπριοι και Κωνσταντινουπολίτες και απόδημοι και άλλοι συνέλληνες, αλλά και οι ίδιοι οι "ορίτζιναλ" αλβανοί.
Εμείς πρώτοι και παντού θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε την ελληνικότητά μας και να διαφωτίζουμε τους γύρω μας. Και να μην παραπονευόμαστε συνέχεια για την άγνοια των άλλων. Ας φροντίσουμε να την περιορίσουμε και μεταξύ μας.
Τώρα για το πόσο τυχεροί είμαστε που γνωρίσαμε δύο "κόσμους", τι να πω; Μου θυμίζει κάτι μεταξύ Κάτω Κόσμου και Πάνω ή καλύτερα μεταξύ Σκλαβιάς και Ελευθερίας. Ναι, από αυτή την πλευρά φαίνεται να είναι "τύχη" και μάλιστα πολύ κακή τύχη.
Ας είμαστε περισσότερο προσεκτικοί με τις λέξεις γιατί τα γραπτά μένουν και κυρίως να γνωρίζουμε ότι μας διαβάζουν δικοί μας και ελλαδίτες και κύπριοι και Κωνσταντινουπολίτες και απόδημοι και άλλοι συνέλληνες, αλλά και οι ίδιοι οι "ορίτζιναλ" αλβανοί.
Εμείς πρώτοι και παντού θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε την ελληνικότητά μας και να διαφωτίζουμε τους γύρω μας. Και να μην παραπονευόμαστε συνέχεια για την άγνοια των άλλων. Ας φροντίσουμε να την περιορίσουμε και μεταξύ μας.
Τώρα για το πόσο τυχεροί είμαστε που γνωρίσαμε δύο "κόσμους", τι να πω; Μου θυμίζει κάτι μεταξύ Κάτω Κόσμου και Πάνω ή καλύτερα μεταξύ Σκλαβιάς και Ελευθερίας. Ναι, από αυτή την πλευρά φαίνεται να είναι "τύχη" και μάλιστα πολύ κακή τύχη.
Σήκου Χιμάρα, σήκου
σήκου τι καρτερείς;
Να σηκώσεις τα παιδιά σου
να κουνήσουνε τη Γης
σήκου τι καρτερείς;
Να σηκώσεις τα παιδιά σου
να κουνήσουνε τη Γης
- ΧΑΝΤΑΚΑΣ
- Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 111
- Εγγραφή: 00:07 am 21 01 2007
- Τοποθεσία: Χιμάρα & πάσης Ελλάδος
από Dropolitis1914 » 17:48 pm 18 02 2007
-
Dropolitis1914 - Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 68
- Εγγραφή: 18:20 pm 13 02 2007
από Α.Η.1914 » 18:27 pm 18 02 2007
Η ονομασια "Βορειοηπειρωτης" τοτε φιλε συμπατριωτη Dropolitis1914, θα εχει αναλογη σημασια με αυτες που εχουν σημερα οι εννοιες "Μικρασιατης", "Ποντιος" και "Κωνσταντινοπολιτης"... Ισως να σημαινει και κατι πιο ισχυρο αν συνεχισει να υφισταται η Βορειος Ηπειρος, δηλαδη να συνεχισει να κατοικειται σε αντιθεση με αυτες τις Αλυτρωτες Πατριδες.
Ολα ειναι στο χερι μας. Και το να διατηρησουμε τα πατρικα μας εδαφη και το να μαθουμε τα παιδια μας να λενε οτι καταγονται απο τη Βορειο Ηπειρο.
Αλλωστε γιατι εγγονια και παιδια Βορειοηπειρωτων που εφυγαν απο την Αλβανια πριν ανοιξουν τα συνορα αποκαλουνται ακομα Βορειοηπειρωτες με τη θεληση τους; Ξερω τετοιες περιπτωσεις γι' αυτο σου λεω...
Ολα ειναι στο χερι μας. Και το να διατηρησουμε τα πατρικα μας εδαφη και το να μαθουμε τα παιδια μας να λενε οτι καταγονται απο τη Βορειο Ηπειρο.
Αλλωστε γιατι εγγονια και παιδια Βορειοηπειρωτων που εφυγαν απο την Αλβανια πριν ανοιξουν τα συνορα αποκαλουνται ακομα Βορειοηπειρωτες με τη θεληση τους; Ξερω τετοιες περιπτωσεις γι' αυτο σου λεω...
-
Α.Η.1914 - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 335
- Εγγραφή: 00:07 am 16 01 2007
σ
από Dropolitis1914 » 21:19 pm 18 02 2007
-
Dropolitis1914 - Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 68
- Εγγραφή: 18:20 pm 13 02 2007
από Phoenix » 14:52 pm 19 02 2007
Θα φέρω ένα παράδειγμα:
Έχω φίλη από Μικρά Ασία γεννήθηκε στο Πειραιά αλλά όταν γνωριστήκαμε το πρώτο το πράγμα που έμαθα για κείνη ήταν ότι είναι μικρασιάτισσα.
Έχω γνωρίσει όλη την οικογένεια της και σας πληροφορώ ότι μετά από τόσα χρόνια διατηρούν την αγάπη τους για το τόπο καταγωγής τους και είναι περήφανοι για αυτό. Όπως επίσης τα ήθη και τα έθιμα και πιο πολύ την υπέροχη κουζίνα τους.
Επίσης, παρότι έχασαν με βίαιο τρόπο τις περιουσίες τους και παρότι ακόμα και σήμερα είναι επικίνδυνο γι αυτούς να πλησιάσουν εκείνο το τόπο, σας πληροφορώ ότι επισκέπτονται συχνά το χωριό τους και ψάχνουν τρόπο να πάρουν πίσω τα πατρικά τους σπίτια.
Εμείς που έχουμε την τύχη να μην τα χάσουμε όλα αυτά ας έχουμε την φρονιμάδα να τα διατηρήσουμε και να τα προστατέψουμε, είναι στο χέρι μας αυτό, για ότι γίνει είμαστε υπεύθυνοι.
Έχω φίλη από Μικρά Ασία γεννήθηκε στο Πειραιά αλλά όταν γνωριστήκαμε το πρώτο το πράγμα που έμαθα για κείνη ήταν ότι είναι μικρασιάτισσα.
Έχω γνωρίσει όλη την οικογένεια της και σας πληροφορώ ότι μετά από τόσα χρόνια διατηρούν την αγάπη τους για το τόπο καταγωγής τους και είναι περήφανοι για αυτό. Όπως επίσης τα ήθη και τα έθιμα και πιο πολύ την υπέροχη κουζίνα τους.
Επίσης, παρότι έχασαν με βίαιο τρόπο τις περιουσίες τους και παρότι ακόμα και σήμερα είναι επικίνδυνο γι αυτούς να πλησιάσουν εκείνο το τόπο, σας πληροφορώ ότι επισκέπτονται συχνά το χωριό τους και ψάχνουν τρόπο να πάρουν πίσω τα πατρικά τους σπίτια.
Εμείς που έχουμε την τύχη να μην τα χάσουμε όλα αυτά ας έχουμε την φρονιμάδα να τα διατηρήσουμε και να τα προστατέψουμε, είναι στο χέρι μας αυτό, για ότι γίνει είμαστε υπεύθυνοι.
-
Phoenix - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 205
- Εγγραφή: 04:08 am 20 12 2005
d
από Dropolitis1914 » 16:05 pm 19 02 2007
Οι μικρασιατες οταν ηρθαν στην ελλαδα αποτελουσαν το 20% επι του συνολου του Ελληνικου πλυθησμου δηλαδη σε σημερινη αναλογια στα 10 εκατομυρια Ελληνων τα 2 ειναι μικρασιατες ενω εμεις με τα βιας αριθμουμε 200.000. Επιπλεων οι μικρασιατες εχουν την χαρακτηριστικη καταλιξη -ηδης στο επονυμο τους που τους κανει να ξεχωριζουν ενω εμεις εχουμε μεγαλη πηκοιλια επωνυματων που αρκετα μαλιστα μιαζουν και με αλβανικα
-
Dropolitis1914 - Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 68
- Εγγραφή: 18:20 pm 13 02 2007
s
από Dropolitis1914 » 17:22 pm 19 02 2007
-
Dropolitis1914 - Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 68
- Εγγραφή: 18:20 pm 13 02 2007
- akisp
- Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: 22:30 pm 14 09 2006
- Τοποθεσία: Δροβιανη - Αγ. Αντρεας - Βόρεια Ήπειρος
Re: Προσοχή, γιατί χανόμαστε..... (Έθιμα )
από Riza » 08:56 am 13 10 2007
Καλο θα ειναι ο καθενας απο το χωριο και το χωρο του να παρουσιασει τα ηθη και τα εθιμα οπως τα εζησε η τα ακουσε.
Σιγουρα πολλα πραγματα θα ειναι κοινα, αλλα καλο θα ειναι θα δουμε και τις ιδιαιτεροτητες.
Εγω πιστευω οτι δε θα χαθουμε, αντιθετως εχουμε πολλα να αναδειξουμε και ευγε στη ΝΕΒ γι αυτο, με την ιστοσελιδα της και οχι μονο
Σιγουρα πολλα πραγματα θα ειναι κοινα, αλλα καλο θα ειναι θα δουμε και τις ιδιαιτεροτητες.
Εγω πιστευω οτι δε θα χαθουμε, αντιθετως εχουμε πολλα να αναδειξουμε και ευγε στη ΝΕΒ γι αυτο, με την ιστοσελιδα της και οχι μονο
- Riza
- Δημοσιεύσεις: 8
- Εγγραφή: 18:27 pm 15 05 2007
Η εθιμολογία του Νοεμβρίου
από ΑΡΕΙΑΝΟΣ » 19:11 pm 01 11 2007
Ο Νοέμβριος ήταν ο ένατος μήνας (novem=εννιά) του Ρωμαϊκού έτους, που άρχιζε το Μάρτη. Ονομάζεται και Σποριάς, επειδή είναι κι αυτός μήνας της σποράς των δημητριακών. Λέγεται και Μεσοσπορίτης, επειδή οι αγρότες (21 Νοεμ.) βρίσκονται στο μέσον της σποράς. Οι γυναίκες τον αποκαλούν και Χαμένο, προφανώς για τις μικρές του μέρες.
Οι Ταξιάρχες Μιχαήλ και Γαβριήλ, που γιορτάζονται στις 8 Νοεμ. είναι οι Αρχάγγελοι, οι οποίοι, κατά τις λαϊκές δοξασίες, παίρνουν τις ψυχές των ανθρώπων. Ο Ταξιάρχης Μιχαήλ στη Σύμη λέγεται «Καϊλιώτης», γιατί καίει τις καρδιές των ανθρώπων. Εις την Αίνο της Θράκης, γράφει ο Γ. Μέγας, για να μην τους πάρει ο Γαβριήλ πρόωρα την ψυχή, δεν αφήνουν από την παραμονή της γιορτής τα παπούτσια τους έξω από την πόρτα, αλλά τα παίρνουν μέσα, για να μην τα ιδεί ο Αρχάγγελος και τους θυμηθεί.
Στον Αρχάγγελο Μιχαήλ αποδίδονται και θεραπευτικές ιδιότητες και πολλά είναι τα αφιερώματα στις άγιες εικόνες του. Σε αυτόν «σκλαβώνουν» οι μητέρες τα άρρωστα παιδιά τους, για να ζήσουν.
Ο άγιος Mηνάς (11 Νοεμ.) πιστεύεται ότι φανερώνει τα κλοπιμαία και, εν γένει, όσα χάθηκαν. Αυτό, βέβαια, από παρετυμολογία του ονόματός του: Μηνάς–μηνώ = παραγγέλλω, φανερώνω. Τον άγιο Μηνά επικαλούνται οι ποιμένες για να βρουν τα αιγοπρόβατα που έχασαν.
Ο λαός πιστεύει ότι ο άγιος Μηνάς προφυλάττει τα ζώα τους από το στόμα του λύκου. Γι’ αυτό οι γυναίκες των τσομπάνηδων τη μέρα αυτή δεν πιάνουν ψαλίδι για να κόψουν κάτι. Δένουν τα ψαλίδια με μια κλωστή, για να είναι και το στόμα του λύκου κλειστό και να μην τους κόψει τα σφαχτά τους.
Με τη γιορτή του αγίου Μηνά στέλνει κι ο χειμώνας το πρώτο μήνυμά του, το πρώτο ψύχος. Ηπειρωτική παροιμία λέει: «Τ’ αϊ Μηνά εμήνυσα και τ’ αϊ Φιλίππου αυτού είμαι».
Από τότε που ορίστηκε από την Εκκλησία (354 μ.Χ.) η 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα γεννήσεως του Χριστού, θεσπίστηκε και η τήρηση 40ήμερης νηστείας. Η περίοδος αυτή, κατ’ αντίθεση προς τη νηστεία του Πάσχα, λέγεται «μικρή Σαρακοστή» και η 14η Νοεμ., που εορτάζεται η μνήμη του αγίου Φιλίππου, «μικρή Αποκριά». Είναι μέρα εργάσιμη και ο λαός λέει: «ο φτωχός ο Φίλιππος στο χωράφι απόκρεψε».
Σε πολλά μέρη συνηθίζουν τις μέρες του Νοεμβρίου, που σπέρνουν τα χωράφια με δημητριακά, οι γυναίκες να ρίχνουν στη βρύση πολυσπόρια λέγοντας: «όπως τρέχει το νερό της βρύσης, έτσι να τρέχει και το βιο».
Έως τα «Εισόδια της Θεοτόκου» (21 Νοεμ.) ο καλός γεωργός πρέπει να έχει σπείρει, τουλάχιστον, τα μισά. Γι’ αυτό το λαϊκό όνομα της εορτής είναι «Παναγία η Μεσοσπορίτισσα». Λέγεται και «Πολυσπορίτισσα», επειδή τη μέρα αυτή βράζουν στη χύτρα πολυσπόρια και τα τρώνε ή τα μοιράζουν στους γείτονες για να έχθουν αφθονία καρπών την επόμενη χρονιά.
Ο άγιος Στυλιανός (26 Νοεμ.), σε συσχετισμό του ονόματός του με το ρήμα «στυλώνω», θεωρείται στύλος της υγείας, των καχεκτικών παιδιών, στα οποία συνήθιζαν να δίνουν το όνομα Στυλιανός – Στυλιανή «για να στυλώσουν και να πάρουν απάνω τους από την αδυναμία».
Ο Άγιος Ανδρέας (30 Νοεμ.) είναι ο πολιούχος των Πατρών και η μνήμη του εκεί εορτάζεται πανηγυρικά. Από παρετυμολογία του ονόματος Αντρέας – αντρειεύομαι προήλθε η πίστη ότι από τη μέρα αυτή το κρύο αντρειεύεται, δυναμώνει. Οι αγρότες πιστεύουν ότι ο άγιος αντρειεύει, δηλ. μεγαλώνει τα σπαρτά. Γι’ αυτό οι κάτοικοι των χωριών βράζουν πολυσπόρια και τα τρώνε για ν’ αντρειωθούν τα σπαρτά. Σε πολλά μέρη τα πολυσπόρια αυτά, που λέγονται «μπόμπολα» και «σπουρίδια (σπορίδια)», αφού τα βράσουν στη χύτρα, τα συνθλίβουν (ζουλούν) έπειτα με το χέρι, προσθέτοντας καρύδια, ζάχαρη και κανέλλα.
Την ημέρα του αγίου Ανδρέα συνηθίζουν να κάνουν τηγανίτες (λαγγίτες). Όποιος δεν κάνει, λένε, «θα τρυπήσει το τηγάνι του». Γι’ αυτό ο άγιος λέγεται Τρυποτηγανάς ή Τρυποτηγανίτης.
Αξιοσημείωτο είναι ότι από το ζυμάρι, που κάνουν τις τηγανίτες, κάνουν με το δάχτυλο σταυρό στο αμπάρι του σπιτιού, όπου «αμπάριαζαν» (έβαζαν) το σιτάρι της χρονιάς, για να είναι πάντοτε γεμάτο.
Γράφει ο ΝΙΚ. ΡΕΜΠΕΛΗΣ, Φιλόλογος
Οι Ταξιάρχες Μιχαήλ και Γαβριήλ, που γιορτάζονται στις 8 Νοεμ. είναι οι Αρχάγγελοι, οι οποίοι, κατά τις λαϊκές δοξασίες, παίρνουν τις ψυχές των ανθρώπων. Ο Ταξιάρχης Μιχαήλ στη Σύμη λέγεται «Καϊλιώτης», γιατί καίει τις καρδιές των ανθρώπων. Εις την Αίνο της Θράκης, γράφει ο Γ. Μέγας, για να μην τους πάρει ο Γαβριήλ πρόωρα την ψυχή, δεν αφήνουν από την παραμονή της γιορτής τα παπούτσια τους έξω από την πόρτα, αλλά τα παίρνουν μέσα, για να μην τα ιδεί ο Αρχάγγελος και τους θυμηθεί.
Στον Αρχάγγελο Μιχαήλ αποδίδονται και θεραπευτικές ιδιότητες και πολλά είναι τα αφιερώματα στις άγιες εικόνες του. Σε αυτόν «σκλαβώνουν» οι μητέρες τα άρρωστα παιδιά τους, για να ζήσουν.
Ο άγιος Mηνάς (11 Νοεμ.) πιστεύεται ότι φανερώνει τα κλοπιμαία και, εν γένει, όσα χάθηκαν. Αυτό, βέβαια, από παρετυμολογία του ονόματός του: Μηνάς–μηνώ = παραγγέλλω, φανερώνω. Τον άγιο Μηνά επικαλούνται οι ποιμένες για να βρουν τα αιγοπρόβατα που έχασαν.
Ο λαός πιστεύει ότι ο άγιος Μηνάς προφυλάττει τα ζώα τους από το στόμα του λύκου. Γι’ αυτό οι γυναίκες των τσομπάνηδων τη μέρα αυτή δεν πιάνουν ψαλίδι για να κόψουν κάτι. Δένουν τα ψαλίδια με μια κλωστή, για να είναι και το στόμα του λύκου κλειστό και να μην τους κόψει τα σφαχτά τους.
Με τη γιορτή του αγίου Μηνά στέλνει κι ο χειμώνας το πρώτο μήνυμά του, το πρώτο ψύχος. Ηπειρωτική παροιμία λέει: «Τ’ αϊ Μηνά εμήνυσα και τ’ αϊ Φιλίππου αυτού είμαι».
Από τότε που ορίστηκε από την Εκκλησία (354 μ.Χ.) η 25η Δεκεμβρίου ως ημέρα γεννήσεως του Χριστού, θεσπίστηκε και η τήρηση 40ήμερης νηστείας. Η περίοδος αυτή, κατ’ αντίθεση προς τη νηστεία του Πάσχα, λέγεται «μικρή Σαρακοστή» και η 14η Νοεμ., που εορτάζεται η μνήμη του αγίου Φιλίππου, «μικρή Αποκριά». Είναι μέρα εργάσιμη και ο λαός λέει: «ο φτωχός ο Φίλιππος στο χωράφι απόκρεψε».
Σε πολλά μέρη συνηθίζουν τις μέρες του Νοεμβρίου, που σπέρνουν τα χωράφια με δημητριακά, οι γυναίκες να ρίχνουν στη βρύση πολυσπόρια λέγοντας: «όπως τρέχει το νερό της βρύσης, έτσι να τρέχει και το βιο».
Έως τα «Εισόδια της Θεοτόκου» (21 Νοεμ.) ο καλός γεωργός πρέπει να έχει σπείρει, τουλάχιστον, τα μισά. Γι’ αυτό το λαϊκό όνομα της εορτής είναι «Παναγία η Μεσοσπορίτισσα». Λέγεται και «Πολυσπορίτισσα», επειδή τη μέρα αυτή βράζουν στη χύτρα πολυσπόρια και τα τρώνε ή τα μοιράζουν στους γείτονες για να έχθουν αφθονία καρπών την επόμενη χρονιά.
Ο άγιος Στυλιανός (26 Νοεμ.), σε συσχετισμό του ονόματός του με το ρήμα «στυλώνω», θεωρείται στύλος της υγείας, των καχεκτικών παιδιών, στα οποία συνήθιζαν να δίνουν το όνομα Στυλιανός – Στυλιανή «για να στυλώσουν και να πάρουν απάνω τους από την αδυναμία».
Ο Άγιος Ανδρέας (30 Νοεμ.) είναι ο πολιούχος των Πατρών και η μνήμη του εκεί εορτάζεται πανηγυρικά. Από παρετυμολογία του ονόματος Αντρέας – αντρειεύομαι προήλθε η πίστη ότι από τη μέρα αυτή το κρύο αντρειεύεται, δυναμώνει. Οι αγρότες πιστεύουν ότι ο άγιος αντρειεύει, δηλ. μεγαλώνει τα σπαρτά. Γι’ αυτό οι κάτοικοι των χωριών βράζουν πολυσπόρια και τα τρώνε για ν’ αντρειωθούν τα σπαρτά. Σε πολλά μέρη τα πολυσπόρια αυτά, που λέγονται «μπόμπολα» και «σπουρίδια (σπορίδια)», αφού τα βράσουν στη χύτρα, τα συνθλίβουν (ζουλούν) έπειτα με το χέρι, προσθέτοντας καρύδια, ζάχαρη και κανέλλα.
Την ημέρα του αγίου Ανδρέα συνηθίζουν να κάνουν τηγανίτες (λαγγίτες). Όποιος δεν κάνει, λένε, «θα τρυπήσει το τηγάνι του». Γι’ αυτό ο άγιος λέγεται Τρυποτηγανάς ή Τρυποτηγανίτης.
Αξιοσημείωτο είναι ότι από το ζυμάρι, που κάνουν τις τηγανίτες, κάνουν με το δάχτυλο σταυρό στο αμπάρι του σπιτιού, όπου «αμπάριαζαν» (έβαζαν) το σιτάρι της χρονιάς, για να είναι πάντοτε γεμάτο.
Γράφει ο ΝΙΚ. ΡΕΜΠΕΛΗΣ, Φιλόλογος
-
ΑΡΕΙΑΝΟΣ - Αρθρογράφος
- Δημοσιεύσεις: 264
- Εγγραφή: 21:10 pm 04 12 2005
Re: ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕΕΕΕΕΕΕ..... ( ΕΘΙΜΑ )
από NIKOD » 14:22 pm 12 12 2007
quote="NIKOD"]
Το ερωτημα ειναι πως αυτα τα βιβλια θα βοηθησουνε εμας τους βορειοηπειρωτες αν τα στειλουμε σε εσενα,
και οχι αν τα δημοσιευσουμε σε σημειο προσβασιμο απο ολους μας;
Μια διευκρινηση θα ηταν καλοδεχουμενη..
[/quote]
ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΩ ΕΓΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΩ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΗΘΕΛΑ .
ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΜΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ .
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ "ΑΡΕΙΑΝΟΥ"
ΦΙΛΕ "ΧΑΝΤΑΚΑ"
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΟ "ΑΠΟ-ΑΛΒΑΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ" ΕΝΝΟΩ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΤΗΝ "ΡΕΤΣΙΝΙΑ" ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΑΣ .
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΣΑΙ,ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΝΙΩΘΩ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΟΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ , ΠΕΡΙΤΡΥΓΗΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΣΥΓΓΕΝΟΙΣ , ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΥΣ , ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΡΩΪ ΩΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΚΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ,
ΟΠΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΑΜΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΤΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΠΛΑΝΑ κ.α...... ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ .
ΜΕΤΑ ΗΡΘΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΠΟΞΕΝΟΘΗΚΑΜΕ , ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΣΑΤΑΙ....(ΣΥΓΓΝΩΜΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΟΡΤΕ ΜΟΥ)
Το ερωτημα ειναι πως αυτα τα βιβλια θα βοηθησουνε εμας τους βορειοηπειρωτες αν τα στειλουμε σε εσενα,
και οχι αν τα δημοσιευσουμε σε σημειο προσβασιμο απο ολους μας;
Μια διευκρινηση θα ηταν καλοδεχουμενη..
[/quote]
ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΩ ΕΓΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΩ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΗΘΕΛΑ .
ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΜΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ .
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ "ΑΡΕΙΑΝΟΥ"
ΦΙΛΕ "ΧΑΝΤΑΚΑ"
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΟ "ΑΠΟ-ΑΛΒΑΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ" ΕΝΝΟΩ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΤΗΝ "ΡΕΤΣΙΝΙΑ" ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΑΣ .
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΣΑΙ,ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΝΙΩΘΩ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΟΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕ ΦΥΣΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ , ΠΕΡΙΤΡΥΓΗΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΣΥΓΓΕΝΟΙΣ , ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΙΑΝΟΥΣ , ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΡΩΪ ΩΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΚΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ,
ΟΠΟΥ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΑΜΟ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΤΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΠΛΑΝΑ κ.α...... ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ .
ΜΕΤΑ ΗΡΘΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΠΟΞΕΝΟΘΗΚΑΜΕ , ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΣΑΤΑΙ....(ΣΥΓΓΝΩΜΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΟΡΤΕ ΜΟΥ)
- NIKOD
- Δημοσιεύσεις: 3
- Εγγραφή: 13:41 pm 11 01 2007
Re: Προσοχή, γιατί χανόμαστε..... (Έθιμα )
από stavrouli » 14:48 pm 19 12 2007
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν τα Ελληνόπουλα γνωρίζουν τι θα πει Βορειοηπειρώτης??
Αν οι γονείς τους τους ανέφεραν ποτέ για την ιστορια μας?Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ...Το σχολειο ίσως?Πριν δύο χρόνια τελείωσα το λύκειο,απο πρώτη δημοτικού καταφερα να ακούσω κατι για την βόρειο Ήπειρο στην τρίτη Λυκείου. Μην νομίζεται μια παράγραφος ήταν...Αρα για όλους είμαστε όλοι ίδιοι...ετσι μας καταφέρανε να νιώθουμε μειονεκτικά...Η ιστορία μας θα μείνει κ θα γίνει γνώστη μόνο απο εμάς κ μαλλον μονο για εμάς....
Αν οι γονείς τους τους ανέφεραν ποτέ για την ιστορια μας?Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ...Το σχολειο ίσως?Πριν δύο χρόνια τελείωσα το λύκειο,απο πρώτη δημοτικού καταφερα να ακούσω κατι για την βόρειο Ήπειρο στην τρίτη Λυκείου. Μην νομίζεται μια παράγραφος ήταν...Αρα για όλους είμαστε όλοι ίδιοι...ετσι μας καταφέρανε να νιώθουμε μειονεκτικά...Η ιστορία μας θα μείνει κ θα γίνει γνώστη μόνο απο εμάς κ μαλλον μονο για εμάς....
- stavrouli
- Δημοσιεύσεις: 2
- Εγγραφή: 14:19 pm 19 12 2007
Re: Προσοχή, γιατί χανόμαστε..... (Έθιμα )
από Dervitsiotis » 15:11 pm 19 12 2007
"Λόγια μεγάλα, ποιητικά, ανεκτέλεστα ... λόγια κοινά, κενά, «καπνός κι αθάλη»,
που ίσως διαβάζοντάς τα να με οικτίρετε, ... γελώντας και κουνώντας το κεφάλι"
Καββαδίας
που ίσως διαβάζοντάς τα να με οικτίρετε, ... γελώντας και κουνώντας το κεφάλι"
Καββαδίας
-
Dervitsiotis - Τακτικό μέλος
- Δημοσιεύσεις: 756
- Εγγραφή: 17:00 pm 22 03 2007
- Τοποθεσία: ΙΩΑΝΝΙΝΑ
15 Δημοσιεύσεις
• Σελίδα 1 από 1
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες
- Ευρετήριο Δ. Συζήτησης
- Η ομάδα • Διαγραφή cookies Δ. Συζήτησης • Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]