Πιο τσουχτερά τα πρόστιμα στους παραβάτες του ΚΟΚ

Διπλασιασμό των χρηματικών προστίμων στους παραβάτες οδηγούς προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που εγκρίθηκε την Τρίτη από την Κυβερνητική Επιτροπή, έπειτα από εισήγηση του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη.
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ αφορούν:
- Τον διπλασιασμό των προστίμων για παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση STOP και μη παραχώρηση προτεραιότητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, διενέργεια αυτοσχέδιων αγώνων, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, μη χρήση προστατευτικής ζώνης και κράνους.
- Τον πενταπλασιασμό του προστίμου για κατάληψη χώρου στάθμευσης ΑμεΑ και τον δεκαπλασιασμό του προστίμου για παράλειψη τοποθέτησης προειδοποιητικών πινακίδων από εργολάβους.
Για τις περισσότερες παραβάσεις, η μέση αύξηση των προστίμων είναι της τάξης 16-25% ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ωστόσο, προβλέπεται και μείωση των προστίμων σε παραβάσεις που δεν επηρεάζουν την οδική ασφάλεια, όπως η μη δήλωση της αλλαγής του εξωτερικού χρωματισμού, η μη τοποθέτηση σήματος ΑμεΑ, η κυκλοφορία χωρίς το δελτίο του τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ).
Βάσει του νέου ΚΟΚ, καταργείται η δυνατότητα επιστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν εάν καταβάλλονταν το τριπλάσιο του προβλεπόμενου προστίμου, ενώ αναβαθμίζεται το Σύστημα Ελέγχου της Συμπεριφοράς των Οδηγών (Point System), για το οποίο θεσμοθετείται η παράλληλη εφαρμογή του με τις διοικητικές ποινές.
Για την υποτροπή των οδηγών στην ίδια σοβαρή παράβαση, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα μειώνεται το ανώτατο όριο των βαθμών που απαιτείται για την αφαίρεση διπλώματος.
Εξέχοντα ρόλο στην όλη προσπάθεια αποτελεί η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Στόχος του νέου ΚΟΚ είναι να είναι αποτρεπτικός και παιδευτικός, υπογράμμισε μετά το τέλος της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας ότι η τελευταία αναθεώρηση έγινε το 1999 και προσθέτοντας πως το σχέδιο εκπονήθηκε από ομάδα εμπειρογνωμόνων, επιστημόνων, δόθηκε δε και σε δημόσια διαβούλευση εδώ και έξι μήνες.
Θέλουμε να αποτρέψουμε τα πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα, καθώς κατέχουμε την θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ, αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσουμε και μια νοοτροπία ασφαλούς οδήγησης, τόνισε ο κ. Λιάπης.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική και τώρα το μέτρο επεκτείνεται και στα ταξί, όπου και οι συνεπιβάτες, στη μπροστινή θέση, θα πρέπει να φορούν ζώνη, ενώ και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ όλοι θα πρέπει να βάζουν ζώνη.
Σε ερώτηση αν θα μειωθεί ο ΦΠΑ για τα κράνη, ο κ. Λιάπης είπε ότι έχει θέσει το θέμα στον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο, αλλά δεν έχει λάβει απάντηση.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ.Ρουσόπουλος σχολιάζοντας το νέο ΚΟΚ σημείωσε ότι είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς και υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί μόνο νομικό κείμενο, αλλά κανόνα ζωής.
news.in.gr
Οι βασικότερες ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ αφορούν:
- Τον διπλασιασμό των προστίμων για παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση STOP και μη παραχώρηση προτεραιότητας, παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, διενέργεια αυτοσχέδιων αγώνων, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, μη χρήση προστατευτικής ζώνης και κράνους.
- Τον πενταπλασιασμό του προστίμου για κατάληψη χώρου στάθμευσης ΑμεΑ και τον δεκαπλασιασμό του προστίμου για παράλειψη τοποθέτησης προειδοποιητικών πινακίδων από εργολάβους.
Για τις περισσότερες παραβάσεις, η μέση αύξηση των προστίμων είναι της τάξης 16-25% ανάλογα με την σοβαρότητά τους. Ωστόσο, προβλέπεται και μείωση των προστίμων σε παραβάσεις που δεν επηρεάζουν την οδική ασφάλεια, όπως η μη δήλωση της αλλαγής του εξωτερικού χρωματισμού, η μη τοποθέτηση σήματος ΑμεΑ, η κυκλοφορία χωρίς το δελτίο του τεχνικού ελέγχου οχημάτων (ΚΤΕΟ).
Βάσει του νέου ΚΟΚ, καταργείται η δυνατότητα επιστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν εάν καταβάλλονταν το τριπλάσιο του προβλεπόμενου προστίμου, ενώ αναβαθμίζεται το Σύστημα Ελέγχου της Συμπεριφοράς των Οδηγών (Point System), για το οποίο θεσμοθετείται η παράλληλη εφαρμογή του με τις διοικητικές ποινές.
Για την υποτροπή των οδηγών στην ίδια σοβαρή παράβαση, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, παραβίαση σιδηροδρομικής διάβασης, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα μειώνεται το ανώτατο όριο των βαθμών που απαιτείται για την αφαίρεση διπλώματος.
Εξέχοντα ρόλο στην όλη προσπάθεια αποτελεί η ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Στόχος του νέου ΚΟΚ είναι να είναι αποτρεπτικός και παιδευτικός, υπογράμμισε μετά το τέλος της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας ότι η τελευταία αναθεώρηση έγινε το 1999 και προσθέτοντας πως το σχέδιο εκπονήθηκε από ομάδα εμπειρογνωμόνων, επιστημόνων, δόθηκε δε και σε δημόσια διαβούλευση εδώ και έξι μήνες.
Θέλουμε να αποτρέψουμε τα πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα, καθώς κατέχουμε την θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ, αλλά ταυτόχρονα να διαμορφώσουμε και μια νοοτροπία ασφαλούς οδήγησης, τόνισε ο κ. Λιάπης.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική και τώρα το μέτρο επεκτείνεται και στα ταξί, όπου και οι συνεπιβάτες, στη μπροστινή θέση, θα πρέπει να φορούν ζώνη, ενώ και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ όλοι θα πρέπει να βάζουν ζώνη.
Σε ερώτηση αν θα μειωθεί ο ΦΠΑ για τα κράνη, ο κ. Λιάπης είπε ότι έχει θέσει το θέμα στον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο, αλλά δεν έχει λάβει απάντηση.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ.Ρουσόπουλος σχολιάζοντας το νέο ΚΟΚ σημείωσε ότι είναι αποτέλεσμα διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς και υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί μόνο νομικό κείμενο, αλλά κανόνα ζωής.
news.in.gr