Οι Simpsons έρχονται στη μεγάλη οθόνη χειρότεροι από ποτέ

Οι Simpsons έρχονται στη μεγάλη οθόνη χειρότεροι από ποτέ
Τρέμετε, Εκκλησία και οικολόγοι
Πώς και πώς περιμέναμε να δούμε και στο σινεμά το τσούρμο της διάσημης καρτούν οικογένειας των Σίμσονς. Η ταινία μαγειρευόταν εδώ και καιρό, αλλά με πλήρη μυστικότητα. Η ειδική νυχτερινή προβολή ενός δεκάλεπτου αποσπάσματος, που έγινε στο Λονδίνο, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα της -στις 27 Ιουλίου- έσπασε το επτασφράγιστο μυστικό γύρω από την υπόθεση.
Σύσσωμη η διάσημη οικογένεια καρτούν Σίμσονς με το δημιουργό τους Ματ Γκρένινγκ και τον παραγωγό της ταινίας «The Simpsons Movie», Αλ Τζιν
Την Εκκλησία και τους οικολόγους «βάζει στο μάτι» η ταινία «The Simpsons Movie». Οι πρώτες εικόνες της άρχισαν ήδη να κάνουν τον γύρο του κόσμου. Ο σκανταλιάρης πιτσιρικάς Μπαρτ διασχίζει το Σπρίνγκφιλντ με το σκέιτμπορντ ολόγυμνος, η ευφυής ακτιβίστρια Λίζα αρχίζει να φλερτάρει, η οικογένεια πηγαίνει αργοπορημένη στην εκκλησία την ώρα που ο βαρύς και ανέμελος Ομηρος μουρμουρίζει, ενώ το ροκ συγκρότημα «Green Day» γιουχάρεται σε συναυλία όταν εκφράζει ανησυχίες για το περιβάλλον.
«Το σκεπτικό της ταινίας είναι να συμπεριλάβουμε όλα όσα δεν μπορούμε να δείξουμε στην τηλεόραση», είπε σε συνέντευξη του ο δημιουργός της Ματ Γκρένινγκ. «Στην Αμερική υπάρχει πάντα κάποιος πρόθυμος να προσποιηθεί ότι έχει θιχτεί από οτιδήποτε. Ετσι, λοιπόν, προκαλούμε τους ανθρώπους, και αυτό είναι μέρος της γοητείας. Η ταινία είναι για να διασκεδάσει το κοινό, αλλά και για να ενοχληθεί ένα μέρος του».
Και η τηλεοπτική εκπομπή, άλλωστε, από το 1987 που πρωτοεμφανίστηκε, διακωμωδούσε με ευφυές χιούμορ την αμερικανική κουλτούρα, την κοινωνία αλλά και την ίδια την τηλεόραση. Από τότε οι κριτικοί μιλούσαν για μία, κατά βάθος, πολιτική σειρά κινουμένων σχεδίων, αριστερής κατεύθυνσης. Οι απόψεις ότι οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι, οι κληρικοί αδιαφορούν για το αν ο κόσμος πάει στην εκκλησία και η αστυνομία είναι ανίκανη ήταν παρούσες συνεχώς. Επίσης, το ότι ο Ομηρος δούλευε σε ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έδινε την ευκαιρία στον Γκρένινγκ να σχολιάζει συχνά την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ενώ με τις σκηνές που εκτυλίσσονταν στο σχολείο του Μπαρτ και της Λίζας έκανε κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Οσοι, πάντως, περιμένουν υψηλές ψηφιακές επεξεργασίες και επιστράτευση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων, θα απογοητευτούν. «Μην περιμένετε να δείτε εκαντοντάδες πιγκουίνους να χορεύουν τέλεια συγχρονισμένοι», προΐδέασε ο Γκρένινγκ, αναφερόμενος φυσικά στο «Happy Feet». «Η ταινία είναι ένας φόρος τιμής στην τέχνη του σκίτσου στο χέρι, η οποία εξαφανίζεται». Εγινε όχι με κομπιούτερ αλλά «με τον παραδοσιακό, ατζαμίδικο τρόπο, του "σβήσ' το αν δεν το κάνεις σωστά"». Γι' αυτό και ο δημιουργός της την χαρακτηρίζει «ατελή».
Στο μεταξύ έχει ξεκινήσει μια τεράστια διαφημιστική καμπάνια. Εντεκα καταστήματα της αμερικάνικης αλυσίδας «7-eleven» έχουν μετατραπεί στο σουπερμάρκετ «Kwik Ε Mart» απ' όπου ψωνίζει η οικογένεια Σίμσον. Εκεί μπορεί να βρει κανείς αγαπημένες λιχουδιές και αναψυκτικά του Μπαρτ και της Λίζας. Οι παραγωγοί περιμένουν ότι η βιομηχανία των γκάτζετ θα αυξήσει τον τζίρο της ταινίας και το αντίστροφο.
Η ιδέα να γίνει η αγαπημένη σειρά ταινία υπήρχε ήδη από το 1992. Τώρα που συμπληρώθηκαν 400 επεισόδια, ήταν η κατάλληλη στιγμή. Οταν ο Γκρένινγκ έλεγε, «έχασα τόσες ώρες ως παιδί μπροστά στην τηλεόραση που, αν δεν έκανα ένα τηλεοπτικό σόου, όλες αυτές οι ώρες θα πήγαιναν χαμένες», μάλλον δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι κάποτε θα έμενε στην ιστορία ως δημιουργός της μακροβιότερης αμερικανικής σειράς κινουμένων σχεδίων.
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ
Τρέμετε, Εκκλησία και οικολόγοι
Πώς και πώς περιμέναμε να δούμε και στο σινεμά το τσούρμο της διάσημης καρτούν οικογένειας των Σίμσονς. Η ταινία μαγειρευόταν εδώ και καιρό, αλλά με πλήρη μυστικότητα. Η ειδική νυχτερινή προβολή ενός δεκάλεπτου αποσπάσματος, που έγινε στο Λονδίνο, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα της -στις 27 Ιουλίου- έσπασε το επτασφράγιστο μυστικό γύρω από την υπόθεση.
Σύσσωμη η διάσημη οικογένεια καρτούν Σίμσονς με το δημιουργό τους Ματ Γκρένινγκ και τον παραγωγό της ταινίας «The Simpsons Movie», Αλ Τζιν
Την Εκκλησία και τους οικολόγους «βάζει στο μάτι» η ταινία «The Simpsons Movie». Οι πρώτες εικόνες της άρχισαν ήδη να κάνουν τον γύρο του κόσμου. Ο σκανταλιάρης πιτσιρικάς Μπαρτ διασχίζει το Σπρίνγκφιλντ με το σκέιτμπορντ ολόγυμνος, η ευφυής ακτιβίστρια Λίζα αρχίζει να φλερτάρει, η οικογένεια πηγαίνει αργοπορημένη στην εκκλησία την ώρα που ο βαρύς και ανέμελος Ομηρος μουρμουρίζει, ενώ το ροκ συγκρότημα «Green Day» γιουχάρεται σε συναυλία όταν εκφράζει ανησυχίες για το περιβάλλον.
«Το σκεπτικό της ταινίας είναι να συμπεριλάβουμε όλα όσα δεν μπορούμε να δείξουμε στην τηλεόραση», είπε σε συνέντευξη του ο δημιουργός της Ματ Γκρένινγκ. «Στην Αμερική υπάρχει πάντα κάποιος πρόθυμος να προσποιηθεί ότι έχει θιχτεί από οτιδήποτε. Ετσι, λοιπόν, προκαλούμε τους ανθρώπους, και αυτό είναι μέρος της γοητείας. Η ταινία είναι για να διασκεδάσει το κοινό, αλλά και για να ενοχληθεί ένα μέρος του».
Και η τηλεοπτική εκπομπή, άλλωστε, από το 1987 που πρωτοεμφανίστηκε, διακωμωδούσε με ευφυές χιούμορ την αμερικανική κουλτούρα, την κοινωνία αλλά και την ίδια την τηλεόραση. Από τότε οι κριτικοί μιλούσαν για μία, κατά βάθος, πολιτική σειρά κινουμένων σχεδίων, αριστερής κατεύθυνσης. Οι απόψεις ότι οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι, οι κληρικοί αδιαφορούν για το αν ο κόσμος πάει στην εκκλησία και η αστυνομία είναι ανίκανη ήταν παρούσες συνεχώς. Επίσης, το ότι ο Ομηρος δούλευε σε ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έδινε την ευκαιρία στον Γκρένινγκ να σχολιάζει συχνά την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ενώ με τις σκηνές που εκτυλίσσονταν στο σχολείο του Μπαρτ και της Λίζας έκανε κριτική στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Οσοι, πάντως, περιμένουν υψηλές ψηφιακές επεξεργασίες και επιστράτευση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων, θα απογοητευτούν. «Μην περιμένετε να δείτε εκαντοντάδες πιγκουίνους να χορεύουν τέλεια συγχρονισμένοι», προΐδέασε ο Γκρένινγκ, αναφερόμενος φυσικά στο «Happy Feet». «Η ταινία είναι ένας φόρος τιμής στην τέχνη του σκίτσου στο χέρι, η οποία εξαφανίζεται». Εγινε όχι με κομπιούτερ αλλά «με τον παραδοσιακό, ατζαμίδικο τρόπο, του "σβήσ' το αν δεν το κάνεις σωστά"». Γι' αυτό και ο δημιουργός της την χαρακτηρίζει «ατελή».
Στο μεταξύ έχει ξεκινήσει μια τεράστια διαφημιστική καμπάνια. Εντεκα καταστήματα της αμερικάνικης αλυσίδας «7-eleven» έχουν μετατραπεί στο σουπερμάρκετ «Kwik Ε Mart» απ' όπου ψωνίζει η οικογένεια Σίμσον. Εκεί μπορεί να βρει κανείς αγαπημένες λιχουδιές και αναψυκτικά του Μπαρτ και της Λίζας. Οι παραγωγοί περιμένουν ότι η βιομηχανία των γκάτζετ θα αυξήσει τον τζίρο της ταινίας και το αντίστροφο.
Η ιδέα να γίνει η αγαπημένη σειρά ταινία υπήρχε ήδη από το 1992. Τώρα που συμπληρώθηκαν 400 επεισόδια, ήταν η κατάλληλη στιγμή. Οταν ο Γκρένινγκ έλεγε, «έχασα τόσες ώρες ως παιδί μπροστά στην τηλεόραση που, αν δεν έκανα ένα τηλεοπτικό σόου, όλες αυτές οι ώρες θα πήγαιναν χαμένες», μάλλον δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι κάποτε θα έμενε στην ιστορία ως δημιουργός της μακροβιότερης αμερικανικής σειράς κινουμένων σχεδίων.
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ